Voor dit project was een logo nodig dat past bij het idee achter de actie: in de Gelkestraat in Groningen staan lege etalages, en als studenten kregen wij de kans om deze ruimtelijk in te vullen met creatieve installaties.
Als mediavormgever heb ik ervoor gekozen om een logo te ontwerpen dat het speelse en uitnodigende karakter van het project weerspiegelt. Het concept draait om opvallende, kleurrijke etalages met verschillende thema’s die voorbijgangers prikkelen om er een foto van te maken en deze te delen.
Bij het ontwerpen dacht ik meteen aan een doosvorm – als een etalage – waarin speelse vormpjes hangen. Ik heb gekozen voor primaire kleuren, omdat dit de basiskleuren zijn waaruit alle andere kleuren voortkomen. Zo symboliseren ze de diversiteit van de etalages. 
De hangende vormpjes zijn smileys, een knipoog naar het ‘selfie’-element van de actie: de bedoeling is dat mensen zichzelf terugzien in de vrolijke etalages en dit moment willen vastleggen.
De opdrachtgever is erg enthousiast over het ontwerp, al is er nog geen definitieve goedkeuring gegeven voor gebruik. Hierdoor is er nog geen definitief ontwerp van dit logo.
Hiernaast is mijn logo-ontwerp te zien, en een grid voor eventueel gebruik van een flyer. 
Back to Top