Pack of Bikes is een groep mensen die deelnemers in beweging brengt – letterlijk én figuurlijk. Door samen te fietsen door de omgeving ontmoeten ze anderen, ontdekken ze nieuwe perspectieven en bouwen ze bruggen tussen mensen. Verbinding en samen onderweg zijn staan centraal.
Voor dit project werd ik gevraagd een nieuw logo te ontwerpen. Een belangrijke eis van de opdrachtgever was dat er een fiets in het ontwerp verwerkt moest worden. Ik besloot te kiezen voor een typografisch logo waarin de fiets subtiel geïntegreerd is.
Tijdens het ontwerpproces viel het me op dat de letters C en O in "Pack of Bikes" perfect konden functioneren als de wielen van een fiets. Vanuit dat idee ben ik verder gaan schetsen, en zo ontstond een minimalistisch fietsicoon in het woordmerk.
De fiets bevat kleine streepjes, die symbool staan voor beweging, onderweg zijn, en het maken van verbindingen met anderen.
Een extra voordeel is dat dit fietsicoon los te gebruiken is van het logo – bijvoorbeeld op merchandise of als herkenbaar beeldmerk op social media. De opdrachtgever was erg enthousiast over dit idee, en koos dit ontwerp als favoriet.