Voor het vak Corporate Design, dat ik in het tweede jaar van mijn studie met veel plezier volgde, heb ik een huisstijlhandboek ontworpen.
Voordat ik hiermee aan de slag ging, heb ik eerst uitgebreid onderzoek gedaan. De opdracht was om vanuit twee bestaande bedrijven – HP en Douwe Egberts – een nieuwe, gezamenlijke onderneming te bedenken. Een creatieve uitdaging dus, waarbij technologie en beleving samen moesten komen.
Na het onderzoek ben ik begonnen met het ontwikkelen van een visuele identiteit. Alles wat ik heb uitgewerkt, heb ik samengebracht in een compleet huisstijlhandboek.
En zo ontstond: intoyou
Hoe kwam ik op de naam en het logo?
Voor deze nieuwe onderneming wilde ik een naam bedenken die direct persoonlijk en uitnodigend aanvoelt. Zo kwam ik uit op intoyou. Het woord "you" staat centraal, omdat jij – de gebruiker, de klant, de mens – het belangrijkste bent binnen dit concept. De naam zegt eigenlijk: we zijn er voor jou.
Voor deze nieuwe onderneming wilde ik een naam bedenken die direct persoonlijk en uitnodigend aanvoelt. Zo kwam ik uit op intoyou. Het woord "you" staat centraal, omdat jij – de gebruiker, de klant, de mens – het belangrijkste bent binnen dit concept. De naam zegt eigenlijk: we zijn er voor jou.
Na het experimenteren met verschillende kleurencombinaties heb ik uiteindelijk gekozen voor zwart, blauw en oranje. Deze kleuren versterken elkaar:
Zwart straalt kracht en professionaliteit uit,
Blauw staat voor vertrouwen en technologie,
Oranje brengt warmte, energie en een vleugje creativiteit.
Meer over de kleurkeuze en het ontwerp vind je terug in het huisstijlhandboek hierboven.